بلبرینگ ها گونه های چرخنده از خانواده ی یاتاقان ها هستند. که کاربرد وسیعی در ابزارهای مختلف مانند دیسک‌های سخت رایانه و اسکیت‌ها و صنایع بزرگ و خودرو ها و موتورها و ...دارند. بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به‌نسبت کوچک باشد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی ها اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی بودن گوی‌ها، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند؛ از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس، اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن‌ها گردد.


بلبرینگ های شیار عمیق  (Deep Groove Ball Bearings)

 این نوع از برینگ ‏ها مرسوم ‏ترین نوع برینگ است. در این نوع از برینگ‏ها فشار بر روی سطح خارجی برینگ وارد می‏ شود و این فشار از طریق ساچمه‏ ها به بخش داخلی منتقل می‏گردد به دلیل آنکه ساچمه ‏ها کروی هستند تنها بخش اندکی از سطح آنها با سطوح در تماس است. لذا اصطکاک به شدت کاهش یافته و این نوع برینگ به راحتی و نرمی حرکت می‏ کنند از آنجائیکه تنها سطح اندکی از ساچمه‏ ها در تماس می ‏باشد لذا نمی ‏توان فشار زیادی را بر آنها وارد نمود زیرا موجب تغییر شکل پیدا کردن بلبرینگ می‏شود و پس از مدتی بلبرینگ به خوبی کار نخواهد کرد.

*رندرینگ مدل

بلبرینگ های شیار عمیق یک ردیفه (Single Row Deep Groove Ball Bearings)

این برینگ دارای شیار ساچمه عمیق و یک پارچه بوده و ساچمه و شیار در آن مطابقت هندسی کاملی داشته، بطوری که علاوه بر تحمل بار شعاعی، بار محوری را نیز از هر دو طرف تحمل می کنند.



دریافت فایل آماده مدل(مونتاژ شده از نوع شیار عمیق یک ردیفه)

Download

رمز فایل: Mechengineer