شاتون میله ای است که در موتور خودرو ها یا در پمپ های پیستونی، پیستون را به میل لنگ (Crankshaft) متصل می کند. این قطعه تا حد امکان سبک ساخته می شود ولی در عین حال مستحکم می باشد‌ (معمولا از جنس فولاد) که این استحکام برای شاتون ضروری است چرا که می بایست ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند.

شاتون دارای دو سر و یک ساقه می باشد که مقطع عرضی ساقه ی آن به شکل I است، شاتون دارای یک سر بزرگ و یک سر کوچک می باشد که سر بزرگ آن به میل لنگ و سر کوچک آن به پیستون متصل می شود. سر کوچک شاتون بصورت یکپارچه و سربزرگ آن بصورت پیچ و مهره ای یا یکپارچه طراحی می شود که در داخل آنها برای جلوگیری از سایش و فرسایش از بوش استفاده می کنند. 


دریافت فایل آماده مدل

Download 

رمز فایل: mechengineer